
POČETAK LABORATORIJSKOG UZGOJA ŽIVOTINJSKIH KOŽE ZA MODNE PROIZVODE
U koracima važnim za poboljšanje održivosti i što manjem zagađivanju okoliša pojavljuju se nove inicijative za stvaranje zamjenskih materijala u modnoj industriji obuće i kožne galanterije, koje mogu pomoći u postizanju ciljeva postavljenih na europskoj i međunarodnoj razini.
Na tragu toga, VitroLabs Inc (https://www.vitrolabsinc.com/), američki biotehnološki start-up istražio je mogućnosti laboratorijskog uzgoja životinjske kože iz stanica. Znanstveni tim tvrtke, na temelju dobivenih rezultata istraživanja, planira razvoj tehnologije koja bi osigurala potrebne količine materijala za modnu industriju i time stvorila alternativu konvencionalnoj koži.
Slogan kampanje uključuje poruku da se biopsijom jedne krave može izraditi milijun torbica, a životinja za to vrijeme može sretno pasti te da se u svom proizvodnom procesu odgovorno odnose prema prirodi i klimatskim promjenama. Ističu suradnju s luksuznim modnim brendovima kako bi stvorili svijet laboratorijski uzgojenih životinjskih koža za modne proizvode s malim utjecajem na okoliš.
Prema konceptu tvrtke njihova životinjska koža nije umjetna. Prednost cijelog postupka u dobivanju materijala za proizvodnju u modnoj industriji leži u činjenici da više nije potrebno ubiti životinju, niti ugroziti okoliš. Za razvoj istraživanja i razvoja koncepta proizvodnje VitroLabs Inc prikupio je u svibnju 2022. godine iznos od 46 milijuna dolara, okupivši veliki broj europskih ulagača zainteresiranih za proizvod tvrtke. kao što su francuska grupacija luksuzne mode Kering te danska modna kuća Bestseller (https://about.bestseller.com/), koje su spremne na nove investicije u cilju istraživanja tržišnih alternativa u izboru materijala za modne proizvode i ulaganja u održivu modu.
Prema informacijama Fashion Networka na tržištu postoji interes za modne proizvode izrađene od materijala nove generacije, a za što je potrebno razvijati inovativnu tehnologiju proizvodnje materijala za obuću i kožnu galanteriju.
